Στο πλαίσιο του μαθήματος ΤΠΕ και συγκεκριμένα για το 2ο τρίμηνο, οι μαθητές/τριες της Γ' Δ' Ε' και ΣΤ' καλούνται να ολοκληρώσουν, είτε ατομικά, είτε σε ομάδα των δύο, μία εργασία από τις παρακάτω κατηγορίες δράσεων που ήδη έχουμε χρησιμοποιήσει κατά τη διάρκεια του 1ου τριμήνου:
- Οι μαθητές/τριες καλούνται να δημιουργήσουν 12 ψηφιακά κομμάτια μουσικής με τη χρήση των διαδικτυακών εργαλείων που παρέχονται μέσω της ιστοσελίδας στην ενότητα ΔΡΑΣΕΙΣ-ΨΗΦΙΑΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ. Στη συνέχεια θα "κάψουν" 4 CD, από τα οποία το ένα θα μείνει για το αρχείο του σχολείου, ενώ τα υπόλοιπα 3 θα δοθούν στον/ην δημιουργό. Στο τέλος καλούνται να αποφασίσουν πιο από τα 12 κομμάτια θα επιλέξουν για ανάρτηση στο διαδίκτυο (ιστοσελίδα μαθήματος).
- Οι μαθητές/τριες μαθαίνουν την διαδικασία αποθήκευσης, την διαδικασία δημιουργίας φακέλων, την διαδικασία μεταφοράς αρχείων σε εξωτερικές συσκευές αποθήκευσης (στικάκι), την διαδικασία εγγραφής μουσικής σε CD (wirtecd), την διαδικασία ανεβάσματος βίντεο σε διαδικτυακές πλατφόρμες (ιστοσελίδα) και την διαδικασία επεξεργασίας βίντεο (wondershare video editing).
2. ΨΗΦΙΑΚΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ (κλικ για οδηγίες ΕΔΩ-ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΒΙΒΛΙΟ)
- Οι μαθητές/τριες καλούνται να δημιουργήσουν 20 ψηφιακούς πίνακες με τη χρήση των διαδικτυακών εργαλείων που παρέχονται μέσω της ιστοσελίδας στην ενότητα ΔΡΑΣΕΙΣ-ΕΙΚΟΝΕΣ. Στη συνέχεια και οι 20 δημουργίες θα εκτυπωθούν σε βιβλιαράκι αναμνηστικό 2 αντίτυπων, από τα οποία το ένα θα μείνει για το αρχείο του σχολείου, ενώ το άλλο θα δοθεί στον/ην δημιουργό. Στο τέλος θα αναρτήθούν όλες τις δημιουργίες των μαθητών/τριών στην ψηφιακή γκαλλερύ, που θα δημιουργηθεί στην ιστοσελίδα του μαθήματος.
- Οι μαθητές/τριες μαθαίνουν την διαδικασία αποθήκευσης εικόνων, την διαδικασία δημιουργίας φακέλων, την διαδικασία μεταφοράς αρχείων σε εξωτερικές συσκευές αποθήκευσης (στικάκι), την διαδικασία ψηφιακής ξενάγησης στην γκαλλερύ της ιστοσελίδας, την διαδικασία εγγραφής εικόνων(snapshots), από την οθόνη του υπολογιστή και την διαδικασία χρήσης σύγχρονων εκπαιδευτικών εργαλείων.
3. ΚΟΜΙΞ - ΣΟΥΠΕΡ ΗΡΩΕΣ (προσεχώς οδηγίες ΕΔΩ-ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΒΙΒΛΙΟ)
- Οι μαθητές/τριες καλούνται να δημιουργήσουν ένα 12σέλιδο κόμιξ και 2 χαρακτήρες σούπερ ηρώων, με τη χρήση των διαδικτυακών εργαλείων, που παρέχονται μέσω της ιστοσελίδας στην ενότητα ΔΡΑΣΕΙΣ-ΚΟΜΙΞ. Στη συνέχεια το 12σέλιδο κόμιξ μαζί με τους σούπερ ήρωες θα εκτυπωθεί σε βιβλιαράκι αναμνηστικό 2 αντίτυπων, από τα οποία το ένα θα μείνει για το αρχείο του σχολείου, ενώ το άλλο θα δοθεί στον/ην δημιουργό. Στο τέλος θα αναρτήθεί το κομιξάκι των μαθητών/τριών σε μορφή pageflip στην ψηφιακή βιβλιοθήκη της ιστοσελίδας του μαθήματος, σε ειδική υποενότητα που θα δημιουργηθεί. Οι μαθητές/τριες θα πάρουν στο τέλος της δράσης αναμνηστικά αυτοκόλλητα με τους σούπερ ήρωες που δημιούργησαν.
- Οι μαθητές/τριες μαθαίνουν την διαδικασία αποθήκευσης εικόνων, την διαδικασία δημιουργίας φακέλων, την διαδικασία μεταφοράς αρχείων σε εξωτερικές συσκευές αποθήκευσης (στικάκι), την διαδικασία πληκτρολόγησης, την διαδικασία εγγραφής βίντεο από την οθόνη, την διαδικασία χρήσης σύγχρονων εκπαιδευτικών εργαλείων και την διαδικασία ανάγνωσης ψηφιακής βιβλίων (pdf-pageflip).
4. ΨΗΦΙΑΚΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ (προσεχώς οδηγίες ΕΔΩ-ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΒΙΒΛΙΟ)
- Οι μαθητές/τριες καλούνται να δημιουργήσουν ένα ψηφιακό παραμύθι, με τη χρήση των διαδικτυακών εργαλείων, που παρέχονται μέσω της ιστοσελίδας στην ενότητα ΔΡΑΣΕΙΣ-ΨΗΦΙΑΚΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ. Στη συνέχεια με τη χρήση του vocki θα δημιουργήσουν ένα βίντεο με έναν ψηφιακό αφηγητή ή μία ψηφιακή αφηγήτρια. Στο τέλος θα αναρτήθεί το βιντεάκι της ψηφιακής αφήγησης στην ψηφιακή βιντεοθήκη της ιστοσελίδας του μαθήματος, σε ειδική υποενότητα που θα δημιουργηθεί. Οι μαθητές/τριες θα πάρουν στο τέλος της δράσης αναμνηστικά μία εκτύπωμένη έκδοση του παραμυθιού που δημιούργησαν.
- Οι μαθητές/τριες μαθαίνουν την διαδικασία αποθήκευσης εικόνων, την διαδικασία δημιουργίας φακέλων, την διαδικασία μεταφοράς αρχείων σε εξωτερικές συσκευές αποθήκευσης (στικάκι), την διαδικασία πληκτρολόγησης, την διαδικασία εγγραφής βίντεο από την οθόνη, την διαδικασία χρήσης σύγχρονων εκπαιδευτικών εργαλείων.
5. ΠΛΗΚΤΡΟΛΟΓΗΣΗ (προσεχώς οδηγίες ΕΔΩ-ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΒΙΒΛΙΟ)
- Οι μαθητές/τριες καλούνται να επιλέξουν μία με τρείς σελίδες από ένα βιβλίο της ψηφιακής μας βιβλιοθήκης, το οποίο και θα πληκτρολογήσουν σε κειμενογράφο. Το κείμενο θα το εμπλουτίσουν με εικόνες που θα βρουν στο διαδίκτυο. Στη συνέχεια θα γίνει εκτύπωση της εργασίας σε 2 αντίτυπα, από τα οποία το ένα θα μείνει στο αρχείο του σχολείου. Στο τέλος θα αναρτήθεί η εργασία σε ειδική ενότητα που θα δημιουργηθεί στην ψηφιακή βιβλιοθήκη. Οι μαθητές/τριες θα πάρουν στο τέλος της δράσης αναμνηστικά μία εκτύπωμένη έκδοση της εργασίας.
- Οι μαθητές/τριες μαθαίνουν την διαδικασία αποθήκευσης εικόνων από το διαδίκτυο και δημιουργίας φακέλων, την διαδικασία μεταφοράς αρχείων σε εξωτερικές συσκευές αποθήκευσης (στικάκι), την διαδικασία πληκτρολόγησης, την διαδικασία χρήσης της ψηφιακής μας βιβλιοθήκης.
6. ANIMATION (προσεχώς οδηγίες ΕΔΩ-ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΒΙΒΛΙΟ)
- Οι μαθητές/τριες καλούνται να δημιουργήσουν με την χρήση της εφαρμογής animator (ΔΡΑΣΕΙΣ-ΑΝΙΜΑΤΙΟΝ) ένα κινούμενο σχέδιο (gif). Στη συνέχεια θα γίνει ανάρτηση του τελικού αποτελέσματος στην ιστοσελίδα του μαθήματος στην ενότητα της ψηφιακής βιντεοθήκης.
- Οι μαθητές/τριες μαθαίνουν την διαδικασία αποθήκευσης εικόνων gif, την διαδικασία δημιουργίας φακέλων, την διαδικασία μεταφοράς αρχείων σε εξωτερικές συσκευές αποθήκευσης (στικάκι), την διαδικασία χρήσης της ψηφιακής μας βιντεοθήκης.