schoolbookshelp

Σχολικά Βοηθήματα (pdf, διαδραστικά βιβλία και σύνδεσμοι)

Συλλογή με σχολικά βοηθήματα διαφόρων μαθημάτων ανά τάξη. Στόχος της ενότητας αυτής είναι να βοηθήσει όλους/ες τους/τις μαθητές/τριες, και ιδιαίτερα αυτούς/ες που δεν έχουν τη δυνατότητα πρόσβασης σε πρόσθετο σχολικό υλικό, όπως βοηθήματα με επεξηγήσεις και άλλες εκπαιδευτικές προσεγγίσεις. Τα ψηφιακά βιβλία διατίθονται σε μορφή pageflip και pdf. Κάνε κλικ στον τίτλο του βιβλίου που επιθυμείς και ένας νέος σύνδεσμος θα ανοίξει με το βιβλίο στην ηλεκτρονική του μορφή. 

 










Γλώσσα Ε' ΣΤ' ασκήσεις  και δράσεις σε pdf


Διαδικτυακοί σύνδεσμοι με πλούσιο βοηθητικό υλικό

Α.Ι. βοηθός για τα μαθηματικά - επίλυση μαθηματικών πράξεων

 
Το Wolfram|Alpha δεν είναι απλώς μια “μηχανή αναζήτησης” όπως η Google· είναι ένας “υπολογιστικός γνώσης μηχανισμός” (computational knowledge engine) — δηλαδή, λαμβάνει ερωτήματα σε μορφή φυσικής γλώσσας και, εφόσον μπορεί, τα “μεταφράζει” σε υπολογισμούς ή αναζητήσεις σε δομημένα δεδομένα, και επιστρέφει όχι απλώς συνδέσμους αλλά υπολογισμένες απαντήσεις και επεξηγήσεις. 

Βασίζεται εν μέρει στην πλατφόρμα Mathematica / Wolfram Language και στη βάση γνώσεων που έχει συγκεντρώσει από πολλές πηγές (επιστημονικές, στατιστικές, εκπαιδευτικές, γεωγραφικές κ.ά.). 

Υπάρχει μια βασική, δωρεάν έκδοση και έκδοση Pro που δίνει επιπλέον λειτουργίες όπως βήμα-βήμα λύσεις, δυνατότητα εισαγωγής εικόνων ή δεδομένων, εργαλεία για καθηγητές/τριες κ.ά. 

Πλεονεκτήματα / Προσοχή στη χρήση από μαθητές του δημοτικού

Πλεονεκτήματα
  • Άμεση επαλήθευση: Μαθητές μπορούν να ελέγξουν αν η απάντησή τους σε πράξεις, εξισώσεις ή προβλήματα είναι σωστή — να συγκρίνουν με το αποτέλεσμα που δίνει το Wolfram|Alpha.
  • Οπτικοποίηση: Για συναρτήσεις, γραφήματα, γεωμετρικά σχήματα κ.ά., το Wolfram|Alpha μπορεί να παράγει αυτόματα γραφικές αναπαραστάσεις, κάτι που βοηθά στην κατανόηση.
  • Διερεύνηση ενδιαφερόντων: Μέσα από απλά ερωτήματα, μαθητές μπορούν να εξερευνήσουν θέματα πέρα από την ύλη – π.χ. “ύψος του Όρους Έβερεστ”, “πόσα είδη ζώων υπάρχουν”, “στατιστικά για χώρες” κ.ά.
  • Διεύρυνση οριζόντων / σύνδεση γνώσεων: Από ένα μαθηματικό πρόβλημα μπορεί να περάσουν σε φυσικές έννοιες, ιστορία, γεωγραφία, στατιστική, με διαθεματικό τρόπο.
  • Αυτονομία μάθησης: Μαθητές/τριες μπορούν να πειραματίζονται με παραλλαγές προβλημάτων (“αν αλλάξει το 3 σε 4, τι θα γίνει;”) και να δουν άμεσα τα αποτελέσματα.
Προσοχή / Περιορισμοί
  • Δεν πρέπει να γίνει εργαλείο “αντιγραφής λύσεων” χωρίς κατανόηση: υπάρχει ο κίνδυνος ο μαθητής να βλέπει την απάντηση και να μην κατανοεί τον τρόπο.
  • Η δωρεάν έκδοση δεν παρέχει πάντα τα πλήρη ενδιάμεσα βήματα λύσης· αυτό μπορεί να δυσκολέψει την κατανόηση της διαδικασίας.
  • Πρέπει να καθοδηγείται ο μαθητής/τρια ώστε να διατυπώνει σωστά το ερώτημα (να ξέρει τι ζητάει) — η ικανότητα διατύπωσης είναι μέρος της μάθησης.
  • Η διεπαφή είναι συχνά σε αγγλικά/ελληνικά/διεθνή σύμβολα, απαιτεί κάποια εξοικείωση.
Συνολικά, εάν χρησιμοποιηθεί εποπτικά, ως συμπληρωματικό εργαλείο και όχι ως υποκατάστατο της μάθησης, μπορεί να ενισχύσει την κατανόηση και το ενδιαφέρον.