Πρόοδος μαθητών/τριών | Πρόοδος τάξης | Μεθοδολογία
Η καθημερινή αξιολόγηση των μαθητών/τριών, της κάθε τάξης ξεχωριστά και φυσικά του ίδιου του εκπαιδευτικού έργου του/της εκπαιδευτικού, είναι βασικό συστατικό στοιχείο της εξελικτικής διαδικασίας και σημαντικό εργαλείο στην αντικειμενική εκτίμηση της προόδου των μαθητών/τριών και της τάξης.
Μέσω της classdojo τηρείται ηλεκτρονικό παρουσιολόγιο των μαθητών/τριών. Η παρουσία των μαθητών/τριών στο μάθημα είναι μέρος της προόδου και της συνυπολογίζεται στη βαθμολογία.
Η συνολική βαθμολογία χωρίζεται σε διάφορους τομείς με τον κάθε έναν από αυτούς να αντιπροσωπεύει ένα κομμάτι της ουσίας του μαθήματος. Κλίμακα βαθμολογίας 1 μέχρι 10.
Παρουσία στο μάθημα: 1,5 (Ακόμα και σε απουσία οι μαθητές/τριες μπορούν να παρακολουθήσουν τα βασικά σημεία του μαθήματος μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας classdojo, στον προσωπικό τους λογαριασμό και έτσι δεν χάνουν βαθμούς και μπορούν να ολοκληρώσουν τις δράσεις του μαθήματος ακολουθώντας τις οδηγίες που θα βρίσκει κάθε φορά στην αντίστοιχη ψηφιακή παράδοση του μαθήματος.)
Ενεργή συμμετοχή στο μάθημα: 1,5 (Ακολουθώ τις οδηγίες, συμμετέχοντας ενεργά στις συζητήσεις και στις ερωτήσεις κατά τη διάρκεια του μαθήματος. Συμμετέχω σε όλες τις ψηφιακές δράσεις, κουίζ, τεστ και εργασίες.)
Συμπεριφορά μέσα στο εργαστήριο, αλλά και στην ευρύτερη σχολική κοινότητα: 2 (Ένα από τα βασικά κριτήρια αξιολόγησης είναι η συμπεριφορά, που σημαίνει να ακολουθώ τους κανόνες του εργαστηρίου, να σέβομαι τους συμμαθητές και τις συμμαθήτριές μου, να μην προκαλώ δυσάρεστες συμπεριφορές και να προσέχω τη γενικότερη εικόνα μέσα στο εργαστήριο αλλά και έξω από αυτό.)
Ολοκλήρωση εργασιών: 2
Συμπλήρωση κουίζ: 1
Συμπλήρωση τεστ: 1
Συμπλήρωση polls (ψηφοφοριών): 0,5
Πιστοποιητικά: 0,5
Τη συνολική βαθμολογία όλων των παραπάνω, μπορεί ο κάθε μαθητής και η κάθε μαθήτρια μαζί με τους γονείς και κηδεμόνες, να την παρακολουθεί, μέσω της ψηφιακής τάξης classdojo, όπου υπάρχουν εβδομαδιαίες αναφορές προόδου.
Θετικοί πόντοι βαθμολόγησης
Στο μάθημα γίνεται η χρήση συστήματος βαθμολόγησης με θετικούς πόντους, θέτοντας έναν στόχο για κάθε τρίμηνο. Έτσι για παράδειγμα για την ολοκλήρωση μιας εργασίας θα πάρει κάποιος/α 3 πόντους με στόχο να φτάσει στην επίτευξη ενός ορίου πόντων 15+ μέχρι το τέλος του τριμήνου.
Τι είναι η classdojo;
Η ClassDojo είναι μια διαδικτυακή πλατφόρμα εκπαιδευτικής τεχνολογίας. Συνδέει εκπαιδευτικούς, μαθητές/τριες και οικογένειες μέσω λειτουργιών επικοινωνίας, όπως ροή για φωτογραφίες και βίντεο από τη σχολική ημέρα (είναι στη μορφή του facebook φιλική προς τα παιδιά), και μηνύματα που μπορούν να μεταφραστούν σε περισσότερες από 35 γλώσσες. Επίσης, δίνει τη δυνατότητα σε εκπαιδευτικούς να σημειώνουν σχόλια σχετικά με τις δεξιότητες των μαθητών/τριών και να δημιουργεί ένα χαρτοφυλάκιο (portfolio) για τους/τις μαθητές/τριες, έτσι ώστε οι οικογένειες να μπορούν να γνωρίζουν τις σχολικές δραστηριότητες, το πρόγραμμα των δράσεων, την ροή της βαθμολογίας και να συμμετέχουν ενεργά με τη συμπλήρωση polls και ερωτηματολογίων.
Η είσοδος στη διαδικτυακή πλατφόρμα https://www.classdojo.com/ γίνεται με μοναδικό κωδικό (και σε qr code για εύκολη πρόσβαση) που δίνεται στην αρχή της σχ. χρονιάς σε κάθε μαθητή/τρια συμπεριλαμβανομένων και των γονέων/κηδεμόνων, όπου μπορούν να επιβλέπουν την πρόοδο των παιδιών τους.
Η βαθμολόγηση επικεντρώνονται στα θετικά χαρακτηριστικά της συμπεριφοράς των μαθητών/τριών και δίνεται έμφαση στους πόντους «κερδοφορίας» που δεν μπορούν να αφαιρεθούν λόγω κάποιας συμπεριφοράς εντός του εργαστηρίου. Μπορεί να μην υπάρχουν αρνητικές βαθμολογίες, ωστόσο υπάρχουν μηδενικοί πόντοι παρατηρήσεων. Οι μηδενικοί τίτλοι πόντων έίναι: 0 πόντοι - ημιτελής δράση (χρειάζεται περισσότερη προσπάθεια), 0 πόντοι - φασαρία στην τάξη (περισσότερη συγκέντρωση και κατανοήση), καθώς και άλλοι που προστίθονται κατά τη διάρκεια του μαθήματος. Το σύστημα θετικών σημείων και αυτό αναδιαμορφώνεται συνεχώς ως ένα διαδραστικό εργαλείο και μέρος του εργαστηρίου.
Τα αρχικά θετικά σημεία βαθμολόγησης είναι:
Στόχος είναι η συλλογή θετικών πόντων καθόλη τη διάρκεια των τριμήνων σε ατομικό, αλλά και ομαδικό επίπεδο. Κάθε τάξη, ανάλογα με τον αριθμό των μαθητών/τριών χωρίζεται σε 3 ή 4 ομάδες ανάλογα με την εργασία. Οι ομάδες που φτάνουν στο στόχο των 10 πόντων, στο τέλος κάθε τριμήνου προσθέτουν +5 πόντους σε κάθε μέλος της. Οι πόντοι είναι ένα μεγάλο κομμάτι της βαθμολόγησης των επιδόσεων των μαθητών/τριών, αλλά δεν αποτελεί το μοναδικό κριτήριο. Η βαρύτητα των δεικτών βαθμολόγησης μπορεί να αλλάξει εξετάζοντας σε τις επιδόσεις του κάθε μαθητή και της κάθε μαθήτριας.
Περισσότερα για τη ψηφιακή τάξη classdojo μπορείς να βρεις στην ενότητα CLASSDOJO
Απονομή ψηφιακών πιστοποιητικών επιβράβευσης
Για κάθε ενότητα που ολοκληρώνεται με επιτυχία απονέμεται σχετικό "ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟ" σε έντυπη (έγχρωμη) και ηλεκτρονική μορφή (αποστολή μέσω classdojo στον/την εκάστοτε μαθητή/τρια) δίνοντας +3 πόντους κάθε φορά. Περισσότερα πιστοποιητικά σημαίνει ότι οι μαθητές/τριες κάνουν πρόοδο στο γνωστικό και μαθησιακό κομμάτι. Τα πιστοποιητικά και όλες οι φωτοτυπίες μαζί με ότι άλλο έντυπο υλικό που δίνεται στο εργαστήριο ταξινομείται στο φάκελο/ντοσιέ που δίνεται στην αρχή της σχολικής χρονιάς. Επίσης οι μαθητές/τριες είναι υπεύθυνοι/ες να αποθηκεύουν τις δράσεις τους και τα πιστοποιητικά τους στο φάκελο με τις εκάστοτε ονομασίες.
Ακολουθούν μερικά παραδείγματα, καθώς και δείγματα που μπορούν ελεύθερα να χρησιμοποιηθούνε:
Στο τέλος κάθε τριμήνου γίνεται η σύγκριση των στατιστικών στοιχείων και συντάσσεται μια μικρή έκθεση προόδου για τα τμήματα, τις ομάδες και κάθε μαθητή/τρια ατομικά. Λεπτομέρειες θα δοθούν μέσω της επικοινωνίας στη classdojo και στα νέα της ιστοσελίδας μας.
Παρακάτω μερικά templates (θέματα) που μπορείς να κατεβάσεις και να επεξεργαστείς και στη συνέχεια να εκτυπώσεις. Τα templates είναι πολύχρωμα και συνίσταται έγχρωμη επαγγελματική εκτύπωση με καλό χαρτί.