Αξιολόγηση εκπαιδευτικού και εκπαιδευτικού εργού
Η αξιολόγηση αποτελεί αναπόσπαστο και ουσιαστικό στοιχείο της εκπαιδευτικής διαδικασίας, καθώς συμβάλλει στη συνεχή βελτίωση της ποιότητας της διδασκαλίας και της μάθησης. Παράλληλα, ενισχύει τον αναστοχασμό του/της εκπαιδευτικού πάνω στις διδακτικές πρακτικές και τις ανάγκες της μαθητικής ομάδας.
Στην αρχή κάθε σχολικής χρονιάς δημιουργείται ένα ψηφιακό ερωτηματολόγιο (poll), μέσω του οποίου οι μαθητές και οι μαθήτριες έχουν τη δυνατότητα να ψηφίζουν ανώνυμα και να εκφράζουν την άποψή τους για το μάθημα των Τ.Π.Ε. καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς. Η διαδικασία αυτή είναι ανοιχτή για όλο το τρίμηνο και παρέχει στον/στην εκπαιδευτικό πολύτιμα ποιοτικά και ποσοτικά δεδομένα, τα οποία αξιοποιούνται για τον σχεδιασμό, την αναπροσαρμογή και την εξέλιξη των μελλοντικών μαθημάτων.
Με τον τρόπο αυτό προωθείται ένα συμμετοχικό και δημοκρατικό παιδαγωγικό πλαίσιο, όπου οι μαθητές/τριες αναλαμβάνουν ενεργό ρόλο στη διαμόρφωση της μαθησιακής διαδικασίας, ενισχύοντας το αίσθημα ευθύνης και συνεργασίας.
Εξίσου σημαντική είναι η αυτοαξιολόγηση του/της εκπαιδευτικού, η οποία λειτουργεί συμπληρωματικά προς την αξιολόγηση των μαθητών. Μέσα από τον συστηματικό αναστοχασμό, την ανάλυση των αποτελεσμάτων του poll και την παρατήρηση της τάξης, ο/η εκπαιδευτικός μπορεί να εντοπίσει δυνατά σημεία, να αναγνωρίσει τομείς προς βελτίωση και να σχεδιάσει στοχευμένες παιδαγωγικές παρεμβάσεις. Η διαδικασία αυτή ενισχύει τη διαμορφωτική αξιολόγηση και συμβάλλει στη συνεχή επαγγελματική ανάπτυξη.
Στην αρχή κάθε σχολικής χρονιάς δημιουργείται ένα ψηφιακό ερωτηματολόγιο (poll), μέσω του οποίου οι μαθητές και οι μαθήτριες έχουν τη δυνατότητα να ψηφίζουν ανώνυμα και να εκφράζουν την άποψή τους για το μάθημα των Τ.Π.Ε. καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς. Η διαδικασία αυτή είναι ανοιχτή για όλο το τρίμηνο και παρέχει στον/στην εκπαιδευτικό πολύτιμα ποιοτικά και ποσοτικά δεδομένα, τα οποία αξιοποιούνται για τον σχεδιασμό, την αναπροσαρμογή και την εξέλιξη των μελλοντικών μαθημάτων.
Με τον τρόπο αυτό προωθείται ένα συμμετοχικό και δημοκρατικό παιδαγωγικό πλαίσιο, όπου οι μαθητές/τριες αναλαμβάνουν ενεργό ρόλο στη διαμόρφωση της μαθησιακής διαδικασίας, ενισχύοντας το αίσθημα ευθύνης και συνεργασίας.
Εξίσου σημαντική είναι η αυτοαξιολόγηση του/της εκπαιδευτικού, η οποία λειτουργεί συμπληρωματικά προς την αξιολόγηση των μαθητών. Μέσα από τον συστηματικό αναστοχασμό, την ανάλυση των αποτελεσμάτων του poll και την παρατήρηση της τάξης, ο/η εκπαιδευτικός μπορεί να εντοπίσει δυνατά σημεία, να αναγνωρίσει τομείς προς βελτίωση και να σχεδιάσει στοχευμένες παιδαγωγικές παρεμβάσεις. Η διαδικασία αυτή ενισχύει τη διαμορφωτική αξιολόγηση και συμβάλλει στη συνεχή επαγγελματική ανάπτυξη.
Ευχαριστώ για τη συμμετοχή.
Η αξιολόγηση του/της εκπαιδευτικού από τους γονείς και τους/τις κηδεμόνες των μαθητών/τριών αποτελεί μια πολύτιμη παιδαγωγική διαδικασία και μια σημαντική μορφή έμμεσης επικοινωνίας μεταξύ σχολείου και οικογένειας. Στο πλαίσιο της σύγχρονης παιδαγωγικής προσέγγισης, οι γονείς και οι κηδεμόνες θεωρούνται συνεργατικοί εταίροι στην εκπαιδευτική διαδικασία, και η συμμετοχή τους στην αξιολόγηση προσφέρει πολύπλευρη και ουσιαστική ανατροφοδότηση.
Η συλλογή και ανάλυση των απόψεων των γονέων, μέσω ανώνυμων ερωτηματολογίων, ψηφιακών εργαλείων αξιολόγησης ή στατιστικών ερευνών, δίνει τη δυνατότητα στον/στην εκπαιδευτικό να κατανοήσει καλύτερα τις προσδοκίες, τις ανάγκες και τις εμπειρίες των οικογενειών. Τα δεδομένα αυτά λειτουργούν ως ποιοτικά και ποσοτικά τεκμήρια, τα οποία ενισχύουν τη διαμορφωτική αξιολόγηση και συμβάλλουν στον αναστοχασμό και τη συνεχή βελτίωση της διδακτικής πράξης.
Σε παιδαγωγικό επίπεδο, η διαδικασία αυτή ενισχύει:
Η αξιολόγηση του/της εκπαιδευτικού από τους γονείς δεν έχει ελεγκτικό χαρακτήρα, αλλά διαμορφωτικό· στοχεύει στην ενίσχυση της ποιότητας της διδασκαλίας, στην ενεργή συμμετοχή των οικογενειών και στην οικοδόμηση μιας σύγχρονης, ανοιχτής και συνεργατικής σχολικής κουλτούρας, σε απόλυτη αρμονία με τις αρχές της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης και της δια βίου μάθησης.
Η συλλογή και ανάλυση των απόψεων των γονέων, μέσω ανώνυμων ερωτηματολογίων, ψηφιακών εργαλείων αξιολόγησης ή στατιστικών ερευνών, δίνει τη δυνατότητα στον/στην εκπαιδευτικό να κατανοήσει καλύτερα τις προσδοκίες, τις ανάγκες και τις εμπειρίες των οικογενειών. Τα δεδομένα αυτά λειτουργούν ως ποιοτικά και ποσοτικά τεκμήρια, τα οποία ενισχύουν τη διαμορφωτική αξιολόγηση και συμβάλλουν στον αναστοχασμό και τη συνεχή βελτίωση της διδακτικής πράξης.
Σε παιδαγωγικό επίπεδο, η διαδικασία αυτή ενισχύει:
- την αμφίδρομη επικοινωνία σχολείου–οικογένειας,
- την ανάπτυξη κουλτούρας εμπιστοσύνης και διαφάνειας,
- τη διαμόρφωση ενός συμμετοχικού σχολικού περιβάλλοντος,
- και την εφαρμογή πρακτικών εκπαιδευτικής ηγεσίας βασισμένης σε δεδομένα (data-informed educational leadership).
Η αξιολόγηση του/της εκπαιδευτικού από τους γονείς δεν έχει ελεγκτικό χαρακτήρα, αλλά διαμορφωτικό· στοχεύει στην ενίσχυση της ποιότητας της διδασκαλίας, στην ενεργή συμμετοχή των οικογενειών και στην οικοδόμηση μιας σύγχρονης, ανοιχτής και συνεργατικής σχολικής κουλτούρας, σε απόλυτη αρμονία με τις αρχές της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης και της δια βίου μάθησης.
Για τον σκοπό αυτό, χρησιμοποιούνται ειδικά διαμορφωμένα ψηφιακά ερωτηματολόγια (polls), τα οποία ανανεώνονται σε τακτά χρονικά διαστήματα με νέα ερωτήματα και στοχευμένες ερωτήσεις, ανάλογα με τις ανάγκες της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Τα polls αυτά λειτουργούν ως δυναμικά εργαλεία συλλογής ανατροφοδότησης, τα οποία παρέχουν τη δυνατότητα στους γονείς και κηδεμόνες να εκφράζουν την άποψή τους με τρόπο ανώνυμο, άμεσο και ουσιαστικό. Οι πληροφορίες που συγκεντρώνονται είναι ιδιαίτερα χρήσιμες τόσο για την εξέλιξη και βελτίωση του μαθήματος, όσο και για την ενίσχυση της επικοινωνίας και της συνεργασίας μεταξύ εκπαιδευτικού και οικογένειας.
Με τον τρόπο αυτό, διαμορφώνεται ένα σύγχρονο παιδαγωγικό πλαίσιο αμφίδρομης επικοινωνίας, όπου η γνώμη όλων των μελών της σχολικής κοινότητας λαμβάνεται υπόψη και αξιοποιείται συστηματικά, ενισχύοντας τη διαφάνεια, τη συμμετοχικότητα και τη συνεχή ποιοτική αναβάθμιση του μαθήματος.
Τα polls αυτά λειτουργούν ως δυναμικά εργαλεία συλλογής ανατροφοδότησης, τα οποία παρέχουν τη δυνατότητα στους γονείς και κηδεμόνες να εκφράζουν την άποψή τους με τρόπο ανώνυμο, άμεσο και ουσιαστικό. Οι πληροφορίες που συγκεντρώνονται είναι ιδιαίτερα χρήσιμες τόσο για την εξέλιξη και βελτίωση του μαθήματος, όσο και για την ενίσχυση της επικοινωνίας και της συνεργασίας μεταξύ εκπαιδευτικού και οικογένειας.
Με τον τρόπο αυτό, διαμορφώνεται ένα σύγχρονο παιδαγωγικό πλαίσιο αμφίδρομης επικοινωνίας, όπου η γνώμη όλων των μελών της σχολικής κοινότητας λαμβάνεται υπόψη και αξιοποιείται συστηματικά, ενισχύοντας τη διαφάνεια, τη συμμετοχικότητα και τη συνεχή ποιοτική αναβάθμιση του μαθήματος.

















