Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία
ιστοσελίδα
εργαστηρίου πληροφορικής: https://dimotikoliapis.blogspot.com/
Τίτλος: Οι μαθητές/τριες δημιουργούν ψηφιακά.
Εκπαιδευτικός: Λιάπης
Βασίλειος (ΠΕ86)
Σχολείο: Δημοτικό Σχολείο Βλαχιώτη
Τάξη συμμετοχής: ΣΤ
Υλικοτεχνική
υποδομή: Η/Υ - projector - ηχεία - ψηφιακές
πλατφόρμες - λογισμικά
Βασικός Στόχος: Οι μαθητές/τριες να αναπτύξουν την δημιουργικότητα, την καινοτομία του πνεύματος και της συνεργασίας.
Επιμέρους: Γνωριμία με
εξειδικευμένα λογισμικά επεξεργασίας εικόνας, βίντεο, ήχου, λογισμικά γραφείου,
εκμάθησης πληκτρολόγησης καθώς και διαδικτυακές πλατφόρμες που παρέχουν τις
κατάλληλες βάσεις/γνώσεις, έτσι ώστε να γνωρίσουν οι μαθητές και οι μαθήτριες τις
νέες τεχνολογίες και τα επαγγέλματα που εμπλέκονται όπως:
ψηφιακοί
καλλιτέχνες | προγραμματιστές | προγραμματιστές android εφαρμογών
δημιουργοί
ηλεκτρονικών παιχνιδιών | μουσικοί δημιουργοί |κομίστες (ψηφιακά κόμιξ)

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Οι μαθητές/τριες της ΣΤ καλούνται να επιλέξουν από σχετική φόρμα έναν
τομέα που θα ήθελαν να διδαχτούν στο εργαστήριο δεξιοτήτων. Οι επιλογές-δράσεις
που τους δόθηκαν ειναι οι παρακάτω:
1. ψηφιακοί πίνακες (με τη χρήση λογισμικών google experiments, bomomo, κ.α. 10δες λογισμικά επεξεργασία εικόνας και
ψηφιακής δημιουργίας)
2. ψηφιακή μουσική (με την χρήση λογισμικών google experiments, incredibox κα.)
3. δημιουργία ηλεκτρονικών adventure games (με την χρήση του λογισμικού RPG Maker VX ace)
4. δημιουργία εφαρμογών (με τη χρήση του προγράμματος apk και του διαδικτυακού δωρεάν λογισμικού-πλατφόρμας appyet.com)
5. προγραμματισμό (εξοικείωση με τον προγραμματισμό και την έννοια του αλγορίθμου μέσα από gamefication).
6. ψηφιακό κόμιξ (με την χρήση εξειδικευμένων λογισμικών και διαδικτυακών πλατφόρμων)
Στους/τις μαθητές/τριες ή γκρουπ μαθητών/τριών (δυάδες/Υπολογιστή) θα παρέχεται εξατομικευμένο σχέδιο μαθήματος που θα είναι άμεσα προσβάσιμο μέσω της ιστοσελίδας στην ενότητα ΤΑΞΕΙΣ-ΣΤ και στην αρχική σελίδα μας στην ενότητα ΝΕΑ. Θα έχουν την μορφή ΒΙΝΤΕΟΜΑΘΗΜΑΤΩΝ, όπου θα γίνεται λεπτομερή επεξήγηση των βημάτων που θα πρέπει να ακολουθηθούν. Με την διαδικασία των βιντεομαθημάτων οι μαθητές/τριες μαθαίνουν να εργάζονται με νέα ψηφιακά εργαλεία. Αξιοποιούμε όλα τα ψηφιακά μέσα που έχουμε στη διάθεσή μας, βίντεο, εικόνα, ήχο και κείμενο. Σε όλες τις ενότητες έχουν αναρτηθεί ψηφιακοί βοηθοί (βίντεο avatar επεξηγητές) για να καθοδηγούν τους/τις μαθητές/τριες κατά τη διάρκεια και στην ολοκλήρωση της δράσης. Ήδη οι μαθητές/τριες έχουν γνωρίσει τους ψηφιακούς βοηθούς της σελίδας σε παρουσίαση της ιστοσελίδας που έγινε στο μάθημα.
Οι μαθητές/τριες μαθαίνουν παράλληλα την χρήση όλων των εργαλείων που
χρησιμοποιήθηκαν για να δημιουργηθούν οι ψηφιακοί βοηθοί.
διαδικτυακή πλατφόρμα https://www.voki.com/site/create και icecream screen recorder
* Στο τέλος σημειώνεται οι μαθητές/τριες θα δημιουργήσουν τους δικούς
τους ψηφιακούς βοηθούς, εκφράζοντας τα δικά τους ψηφιακά μηνύματα μέσα από
αυτήν την εμπειρία. Τα βίντεο-μηνύματα των ψηφιακών τους βοηθών θα αναρτηθούν
στην ιστοσελίδα στην ενότητα ΤΑΞΕΙΣ-ΣΤ, στα ΝΕΑ και στην ΤΑΙΝΙΟΘΗΚΗ.
Όλες οι δημιουργίες και η πρόοδος των μαθητών/τριών θα αναρτώνται
διαδικτυακά στην ψηφιακή γκαλερί που θα δημιουργηθεί.
Στο ψηφιακό κόμιξ και στην δημιουργία ηλεκτρονικών παιχνιδιών rpg θα γίνει brainstorming, όπου η ομάδα θα
γράψει το σενάριο (σε word) και στη συνέχεια θα το μεταφέρουν στις
ψηφιακές τους δημιουργίες με οδηγίες κάθε φορά.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ ΚΑΙ ΣΥΝΟΛΙΚΗΣ
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ
Στο τελευταίο 5λεπτο κάθε ενότητας οι μαθητές/τριες απαντούν σε κουίζ
πολλαπλών επιλογών με την μέθοδο του κουιζ-google forms ανά ομάδα αλλά και ατομικά για τις
ημερίσιες πληροφορίες που έλαβαν μέσα από το μάθημα δράσης. Με τον τρόπο αυτό
παρακολουθούμε την πρόοδο των μαθητών/τριών και τις κατακτήσεις που έχει κάνει
ατομικά και ομαδικά. Η αξιολόγηση των δράσεων είναι σημαντικό κομμάτι και θα
δοθεί ιδιαίτερη σημασία.
Ήδη έχουν ανέβει τα πρώτα 2 κούιζ που αφορούν τους κανόνες του
εργαστηρίου και την ασφάλεια του διαδικτύου που αποτελούν βασικές ενότητες
ανεξαρτήτου δράσης.
Πριν το πέρας της ολοκλήρωσης των δράσεων που θα αναλάβουν οι μαθητές/τριες θα γίνει συνολική αποτίμηση και
αξιολόγηση του συνολικού έργου από τους/τις μαθητές/τριες με την διεξαγωγή
ψηφιακής ψηφοφορίας (με like μέσω της δωρεάν διαδικτυακής πλατφόρμας https://dotstorming.com/).
Σχετικό παράδειγμα έχει ανέβει στο ΜΑΘΗΜΑ 1 της ενότητας ΤΑΞΕΙΣ-ΣΤ.
ΤΕΛΙΚΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ
Ανάλογα με την
ενότητα που έχουν επιλέξει οι ομάδες μαθητών/τριών θα έχουμε και το ανάλογο
τελικό αποτέλεσμα της δράσης. Σύμφωνα με την ενότητα θα έχουμε:
- 20 ολοκληρωμένους ψηφιακούς πίνακες σε μορφή flipbook και pdf βιβλίου + 1 ομαδικός ψηφιακός πίνακας μέσω του ψηφιακού εργαλείου conceptboard Θα εκδοθεί επίσης
σε 2 αντίτυπα, ένα για το σχολείο ως αναμνηστικό της δημιουργικής προσπάθειας
και ένα (ή δύο) για τον/την δημιουργό.
- 20 ολοκληρωμένα ψηφιακά τραγούδια σε μορφή mp3. Θα
δημιουργηθούν 22 κόπιες σε CD (με αυτοκόλλητο πάνω στο CD με τον τίτλο του δίσκου), όπου και θα δοθούν ως αναμνηστικά σε
όλους/ες τους/τις μαθητές/τριες, στη Διευθύντρια και στον Υποδιευθυντή του
σχολείου.
- 10σέλιδο κόμιξ με εξώφυλλο και οπισθόφυλλο σε μορφή flipbook και pdf βιβλίου. Θα εκδοθεί
σε 2 αντίτυπα ένα για το σχολείο ως αναμνηστικό της δημιουργικής προσπάθειας
και ένα (ή δύο) για τον/την δημιουργό.
- 1 adventure rpg game σε μορφή εκτελέσιμου αρχείου (game.exe). To παιχνίδι θα περιέχει αρκετούς γρίφους και μαθήματα εμπλοκής (γλώσσα, μαθηματικά,
ιστορία, γεωγραφία κα.). Θα παρέχεται στην ιστοσελίδα για κατέβασμα και
παίξιμο.
- 1 εφαρμογή android σε μορφή .apk για κινητά android και εξομοιωτές android για υπολογιστές. Θα παρέχεται στην ιστοσελίδα για κατέβασμα.
- 5 βίντεο με game walkthrough. Tα βίντεο θα δείχνουν την προσπάθεια των
μαθητών/τριών (με screen record) να επιλύσουν τους προγραμματιστικούς γρίφους του https://codecombat.com/ (η ώρα του κώδικα) του https://studio.code.org/courses, https://blockly.games/, του https://www.tynker.com/dashboard/student/#/hour-of-code
και https://runmarco.allcancode.com/.
Τα βίντεα θα είναι διαθέσιμα στην ψηφιακή ΤΑΙΝΙΟΘΗΚΗ της ιστοσελίδας.
ΜΕΧΡΙ ΤΩΡΑ
Έγινε ενημέρωση των δράσεων που τους δίνονται στη διάθεση τους για
επιλογή. (1 Δ.Ω.)
Δόθηκαν οδηγίες συμπλήρωσης της φόρμας επιλογής, η οποία βρίσκεται online στον παρακάτω
σύνδεσμο:
https://dimotikoliapis.blogspot.com/p/taksist.html
Κάναμε ήδη μία δοκιμαστική συμπλήρωση της φόρμας, έτσι ώστε οι
μαθητές/τριες να εξοικειωθούν με την χρήση των googleforms. (1 Δ.Ω.)
ΕΠΟΜΕΝΕΣ Δ.Ω.
Οι μαθητές/τριες θα κάνουν την επιλογή της δράσης τους και θα γίνει
συζήτηση στο εργαστήριο για το οργανόγραμμα που πρέπει να κάνουμε με κάθε ομάδα
ξεχωριστά. (1 Δ.Ω.)
Θα δοθεί εξατομικευμένο πρόγραμμα διδασκαλίας για κάθε ομάδα και στην
ιστοσελίδα θα μπορούν να βρίσκουν το σημερινό αλλά και το επόμενο μάθημα
διδασκαλίας σε όλες τις μορφές (κείμενο, εικόνα και ήχο). (1 Δ.Ω.)
*********
ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗ ΦΟΡΜΑΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΑΝΑ ΟΜΑΔΑ